Mostra personale dal 10 ottobre al 23 ottobre 2020 alla Galleria MAD – Mantova, Via Cavour 59 – Inaugurazione ore 18
Presentazione Massimo Pirotti
DOINA BOTEZ “ANIMA PICTA”
Una condizione dell’essere, trame pittoriche di un’esistenza sognante, un divenire riflessivo di anime palpitanti, questa è la principale poetica dell’arte di Doina Botez, pittrice di estremo talento espressivo e di velate e svelate figure mitologiche dai lineamenti trasfigurati colmi di infinito.
Inebrianti questi gestuali movimenti del segno accompagnati dalla immediata spensieratezza coloristica, un alternanza di tratti e colori che scandiscono una lunga ricerca del profondo rendendo l’esistenza un insieme di mistiche simbologie.
Dal caos alla trasformazione dell’umanità nei secoli, racchiusa nel monumentale trittico delle metamorfosi, all’avvolgente e intricato abbraccio tra Zeus (trasformatosi in toro) ed Europa, all’enigma e mistero delle molteplici maschere che la società costantemente indossa nascondendo il proprio io per paura dei giudizi di una civiltà ormai malata di effimeri egoismi.
Non solo le opere su tela traspirano un alito d’anima ma anche le tecniche miste su carta dove le delicate velature coloristiche risuonano come un eco lieve, un esile soffio di vita che avvolge e travolge i trascendenti personaggi da lei rappresentati.
Sospensioni dallo stile elegante e fiabesco che rende il mito dell’uomo sempre più elevato, una perenne ascesa dello spirito che si percepisce proprio dalle figure scenograficamente imponenti.
L’ umanità e la sua esistenza sono al centro dell’Arte della Botez, un mondo, anzi un universo impetuoso e carico di energia vitale che contiene vizi e virtù del genere umano. Tutto ciò lo ritroviamo anche nell’opera incisa dell’artista rumena che rende nel segno indiretto dell’acquaforte un percorso fatto di tracce imbevute della storia e dei miti spiritualmente elevati di ogni tempo.
Massimo Pirotti
Doina Botez „Anima Picta”
de Massimo Pirotti
O anume stare sufleteasca, urzeli picturale ale unei existențe de vis, o evolutie a reflectarii simtirilor palpitante, aceasta este principala poetică a artei Doinei Botez, pictorita de o extrema expresivitate si talent, cu figuri mitologice invaluite și dezvăluite, cu trăsături transfigurate pline de nemarginire.
Ametitor acest gestualism al semnului insotit de ușurința coloristică imediată, o alternanță a tuselor și culorilor care marcheaza o lungă cercetare si introspectie, redand existenta ca o entitate plina de simboluri mistice.
De la haos la transformarea umanității de-a lungul secolelor, sugerata în tripticul monumental al metamorfozelor, la îmbrățișarea invaluitoare și ambigua dintre Zeus (care s-a metamorfozat în taur) și Europa, până la enigma și misterul nenumaratelor măști pe care societatea le poartă în mod constant, ascunzându-și propriul Eu de teama judecatii unei civilizații demult bolnavă de egoisme efemere.
Nu numai lucrările de pe pânză emana acel suflu interior, ci și tehnicile mixte pe hârtie, în care delicatele voalari coloristice răsună ca un ușor ecou, un subtil suflu vivace care învăluie și altereaza personajele transcendente pe care le reprezintă.
Tuse suspendate intr-un stil elegant și atmosfera de basm care restituie nobilitate mitologiei omului, o ascensiune perenă a spiritului care este perceputa tocmai din figurile scenografic impunătoare.
Umanitatea și existența se află în centrul artei Doinei Botez, o lume, într-adevăr un univers impetuos și plin de energie vitală care conține vicii și virtuți ale naturii umane. Toate acestea le putem găsi și în opera gravată a artistei de origine româna care redă prin semnul indirect al gravării in acquaforte un parcurs făcut din semne impregnate de istoria și miturile perpetuate spiritual din toate timpurile.
Ametitor acest gestualism al semnului insotit de ușurința coloristică imediată, o alternanță a tuselor și culorilor care marcheaza o lungă cercetare si introspectie, redand existenta ca o entitate plina de simboluri mistice.
De la haos la transformarea umanității de-a lungul secolelor, sugerata în tripticul monumental al metamorfozelor, la îmbrățișarea invaluitoare și ambigua dintre Zeus (care s-a metamorfozat în taur) și Europa, până la enigma și misterul nenumaratelor măști pe care societatea le poartă în mod constant, ascunzându-și propriul Eu de teama judecatii unei civilizații demult bolnavă de egoisme efemere.
Nu numai lucrările de pe pânză emana acel suflu interior, ci și tehnicile mixte pe hârtie, în care delicatele voalari coloristice răsună ca un ușor ecou, un subtil suflu vivace care învăluie și altereaza personajele transcendente pe care le reprezintă.
Tuse suspendate intr-un stil elegant și atmosfera de basm care restituie nobilitate mitologiei omului, o ascensiune perenă a spiritului care este perceputa tocmai din figurile scenografic impunătoare.
Umanitatea și existența se află în centrul artei Doinei Botez, o lume, într-adevăr un univers impetuos și plin de energie vitală care conține vicii și virtuți ale naturii umane. Toate acestea le putem găsi și în opera gravată a artistei de origine româna care redă prin semnul indirect al gravării in acquaforte un parcurs făcut din semne impregnate de istoria și miturile perpetuate spiritual din toate timpurile.